Friday 3 August 2018

Sad Video

Assalamualaikum dan hai semua!

          Hari ini saya ingin terangkan mengapa saya pilih video ini dan ia sungguh menyentuh hati anda. Lihatlah dua video ini sehingga habis. 



              Saya pilih video ini kerana ia boleh memberi pengajaran kepada anak-anak anda dan anda semua. Video ini kerana budak perempuan ini sungguh sedih apabila mak dan adik-beradiknya  sudah tiada. Mengapa mak dan adik-beradik beliau sudah tiada? Ianya kerana mereka diserang oleh  bom dan pintu terjatuh ke atas mereka. Sungguh kasihan kepada budak ini. Ya Allah.







          Video kedua saya, ia sedikit sedih kerana sewaktu mereka sedang bercakap, ada bom menyerang mereka dari belakang. Dan sesetengah budak meninggal kerana diserang oleh bom, mereka hanya makan rumput sahaja tetapi mereka mahukan roti yang enak seperti kita. Kita harus kasihani kepada mereka kerana mereka mempunyai negara yang tidak seaman seperti kita. Marilah kita sama-sama bacakan mereka Al-fatihah dan doakan untuk mereka.

         Ini sahaja daripada saya dan saya harap-harap sangat anda dapat pengajaran dan tidak lupakan mereka semua yang mana negara mereka diseraang. Sekian terima kasih!

1 comment:

  1. kasihan pada anak-anak ini....
    sila beri komen selanjutnya.

    ReplyDelete

Interesting Facts About The Circulatory System

Assalamualaikum dan hai semua!    Apa khabar semua? Saya harap anda semua sihat belaka sahaja. Hari ini saya ingin menceritakan tentang...